Asgari ücret zam oranınıda son dakika gelişmesi yaşandı Hükümet 2015 yılı programında asgari ücrete yılın ilk 6 ayda ve ikinci 6 ayı için yüzde 3'er zam yapmacak İşte Asgari ücrette zam oranı için son gelişme.

Hükümetin asgari ücrete 2015'in ilk ve ikinci 6 ayı için yüzde 3'er zam yapması halinde asgari ücret ocak 2015'te brüt bin 168 lira, net 922 lira olacak. Hali hazırda 891 lira olan asgari ücret, söz konusu oranda zam yapılmasıyla net 31 lira zamlanacak.

2015 Asgari ücrette son dakika zam oranı belli oldu

2015 İLK 6 AYDA BRÜT 168 LİRA OLURKEN İKİNCİ 6 AYDA İSE...
Asgari Ücret Tespit Komisyonunda da söz konusu zam oranlarında anlaşılması halinde asgari ücret 2015'in ilk 6 ayında brüt bin 168 lira, net 922 lira, ikinci 6 ayında ise brüt bin 203 lira, net 947 lira olacak
Hali hazırda net 891 lira olan asgari ücret, söz konusu oranda zam yapılmasıyla günde 1 lira, ayda 31 lira zamlanacak.
Asgari ücretli bir çalışanın maaşıyla birlikte işverene maliyeti; SGK işveren primi 181 lira, işsizlik sigortası işveren primi 23 lira, sosyal güvenlik primi işveren ödemesi 204 lira olmak üzere toplam bin 372 lira olacak.
Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay, AA muhabirine yaptığı açıklamada, hükümet programında yer alan zam oranının hayat şartlarının oldukça altında olduğunu ifade ederek, şunları kaydetti: "Bu zam oranının konuşulacak ve kabul edilecek hiçbir tarafı yok. Planlamayı yapanlar sanırım hayat şartlarından bihaber yaşıyor. Söz konusu zam oranıyla çalışanın maaşı günde 1 lira artıyor. İşçimize bu reva görülmemeli, biz buna karşıyız."
1 Temmuz 2014 tarihi itibariyle 2014 2. Dönem parametrelerine geçiş yapılarak, aylık brüt asgari ücret tutarı 1.134,00 TL olarak güncellenmiştir.
Kıdem tazminatı tavanı ile ilgili memur maaş katsayılarında herhangi bir güncelleme gerçekleşmediği için 3.438,22 TL’lik tutar geçerliliğini şimdilik korumakla birlikte**, değişiklikleri Datassist web sitesinden takip edebilirsiniz.
Önemli Not : Kıdem tazminatı tavanında değişiklik olması durumunda, hesaplamaların yeni parametrelere göre revize edilerek, doğacak farkların çalışanlara ödenmesi gerekmektedir.
2015 Tahmini Parametreler:
2015 Bütçe hazırlıklarında kullanılabileceğiniz tahmini asgari ücret, SGK prim sınırları ve kıdem tazminatı tavanı varsayımsal tutarlarını aşağıdaki gibidir.
SGK Prim Sınırları
GÜNLÜK: 35,70 TL; AYLIK: 1.071,00 TL

GÜNLÜK: 232,05 TL; AYLIK: 6.961,50 TL

01.07.2014 - 31.12.2014

GÜNLÜK: 37,80 TL; AYLIK: 1.134,00 TL

GÜNLÜK: 245,70 TL; AYLIK: 7.371,00 TL

SGK Prim Sınırları

GÜNLÜK: 32,62 TL; AYLIK: 978,60 TL

GÜNLÜK: 212,03 TL; AYLIK: 6.360,90 TL

01.07.2013 - 31.12.2013

GÜNLÜK: 34,05 TL; AYLIK: 1.021,50 TL

GÜNLÜK: 221,33 TL; AYLIK: 6.639,90 TL

SGK Prim Sınırları

Alt Sınır

Üst Sınır

01.01.2012 - 30.06.2012

GÜNLÜK: 29,55 TL; AYLIK: 886,50 TL

GÜNLÜK: 192,08 TL; AYLIK: 5.762,40 TL

01.07.2012 - 31.12.2012

GÜNLÜK: 31,35 TL; AYLIK: 940,50 TL

GÜNLÜK: 203,78 TL; AYLIK: 6.113,40 TL

SGK Prim Sınırları

Alt Sınır

Üst Sınır

01.01.2011 - 30.06.2011

GÜNLÜK: 26,55 TL; AYLIK: 796,50 TL

GÜNLÜK: 172,58 TL; AYLIK: 5.177,40 TL

01.07.2011 - 31.12.2011

GÜNLÜK: 27,90 TL; AYLIK: 837,00 TL

GÜNLÜK: 181,35 TL; AYLIK: 5.440,50 TL

PEKİ 2015 YILINDA MEMURA NE KADAR ZAM OLACAK?

 Maliye Bakanı Mehmet Şimşek,2015 bütçe  Eylül'de bütçe açığı 9,2 milyar lira olarak gerçekleştiğini söyledi. Mehmet Şimşek 2015 yılında memur zammının 3+3 olacağını ifade etti.

ZAM ORANLARINI AÇIKLADI

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek bütçe rakamlarını ve memurların 2015 yılında alacağı zam oranlarını açıkladı.

Eylül'de bütçe açığı 9,2 milyar lira oldu. Faiz dışı açık 4,6 milyar lira oldu.

Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Ocak-Eylül'de bütçe açığının 11,9 milyar lira, faiz dışı fazlanın 26,3 milyar lira olduğunu söyledi.

Bakan Şimşek, "Ocak-Eylül'de bütçe giderleri yüzde 10,5 artışla 325i4 milyar lira oldu. Aynı dönemde bütçe gelirleri yüzde 8,1 artışla 313,5 milyar lira oldu" dedi.